
Sunday Times apologises to DCC 
 
On 20 February 2011 The Sunday Times published an apology and a correction after 
previously falsely reporting that DCC had “inflated” its bill for heating oil to a British 
Member of Parliament.     
 
The Sunday Times accepts that it was entirely wrong about this claim, stating in its 
apology:  “The article said it [the heating oil] was delivered in two batches, the second of 
which was charged at 25p a litre more than the price quoted for the order.  This was 
incorrect.  We now understand and accept that the second delivery was a separate 
order, and of gas oil, not kerosene, and the MP was charged the prices quoted for both 
orders.  We apologise for the error.” 
 
DCC welcomes this apology but is disappointed that the Sunday Times did not check this 
information with us ahead of publication.   
 
DCC has a very clear policy that the price quoted to a customer is the price that the 
customer pays.  In the very rare but inevitable instances of error, DCC’s policy is equally 
clear - to apologise to the customer and to promptly rectify any such error.     
 
In the case cited by the Sunday Times, we had made no error.  And so we had no option 
but to take action against the paper to obtain this apology and correction. 
 
 
 


